Les entrevistes del Mariscal Mauro: Bettina Bremme (Cicle de Cinema Alemany Actual)

El passat dilluns, deguda l’evasió gironenca d’en Mariscal Mauro, varen entrevistar el Mestre Bergman i en Divus Julius Bonasera la directora del Cicle de Cinema Alemany Actual, la Bettina BremmeBettina Bremme és llicenciada en Ciències Polítiques, Història e Història de l’Art, periodista, escriptora, gestora cultural. Amb àmplia experiència en el camp del cine, la escriptura i la pedagogia del teatre actualment treballa al Goethe Institut.

Divus: Quines són les característiques que defineixen el cinema alemany actual?

El cinema alemany actual, està vivint una època d’or, des de fa uns anys. Tenim una indústria molt potent i amb molta diversitat, diferents gèneres amb talents emergent i també cinema comercial.

Bergman: Funcioneu també amb ajudes del govern o amb una indústria privada?

Hi ha programes de suport, com sabeu a Alemanya tenim un sistema federal i en els diferents estats federals hi ha fonts de suport del cinema i a vegades una pel·lícula pot aconseguir diversos suports de diferents parts d’Alemanya. També hi ha a vegades Acadèmies de Cinema molt potents que financiant òperes primas i la televisió d’Alemanya no té moltes possibilitats però de vegades recolza les òperes primes.

Divus: Entre les pel·lícules que es projectaran es troben obres consagrades com Edgar Reitz, a pel·lícules de talents emergents, com Benjamin Heisenberg i Cristian Schochow.  Quines no ens podem perdre?

Depèn del tema. Per una banda inaugurem amb una pel·lícula molt interessant, una comèdia molt àcida que es diu Tiempo de Canníbales, sobre els excessos del capitalisme salvatge. Tres assessors d’empresa que estan viatjant per tot el món per deslocalitzar empreses per augmentar el lucre dels seus clients i de sobte es troben en hotel d’un país africà i amb molts problemes i petites catàstrofes. Una pel·lícula molt absurda. 

També tenim altres pel·lícules com Entre mundos d’una directora que es diu Feo Aladag que
conta la història d’un oficial alemany que està destinat a un poble d’Afganistan i allà es troba amb els talibans i les amenaces dels seus col·laboradors.

Bergman: Un dels temes que feu en aquesta edició és la caiguda del mur. La caiguda del mur i la runificació d’Alemanya va ser per la desobediència civil del bloc de l’est, manifestacions silencioses. Com enfoqueu en aquesta edició de cine un tema tant important com és el tema del mur?

Fa 5 anys vam fer una gran programació sobre els 20 anys de la caiguda del mur i no tornarem a repetir i ara ens enfoquem en 3 produccions: Westen, que es basa en una novel·la que va ser editada a Tusquets, i narra la història d’una jove noia que als 70 es trasllada en plena Guerra Freda amb el seu fill de l’est de Berlin a l’oest de Berlin fingint un matrimoni amb un ciutadà de l’oest perquè aquesta va ser l’única forma d’emigrar d’allà legalment.

Hi ha una altra pel·lícula que es diu Sputnik i narra la construcció d’un coet d’una noia de 10 anys amb el seu oncle i dos amics a un poble de l’RDA a les darreres setmanes de la caiguda del mur.

Per anar acabant, hi haurà pel·lícules molt atrevides, com Love Steaks?

Una barreja de comèdia boja i melodrama. Narra la història d’en Clemens i la Lara. L’acció transcore a un hotel, on serà on es coneixeran. Junts deixen passar el temps fins que es refregeixen. Es refregeixen per encendre’s. S’encenen per cremar.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s