Setmana de la Poesia de Barcelona 2015

La Setmana de la Poesia de Barcelona 2015 començarà el 12 de maig amb la concessió del premi dels Jocs Florals i es clourà el 18 de maig amb el Festival Internacional de Poesia.

 

Enguany la idea central de la setmana és la de Poesia Total!. Així, el programa recull la pluralitat formal, estètica i generacional de la producció poètica, indestriable de la resta de les arts. S’exploraran els vincles de la poesia amb el teatre, la música o el cinema i també la diversitats de veus i raons des de les que es fa poesia. Una setmana de poesia que reuneix als diferents escenaris lectures, trobades, conferències i concerts, amb poetes provinents de tots els territoris.
Les activitats es desenvoluparan a espais diferents com l’Antiga Fàbrica Damm i l’Ateneu barcelonès, l’Auditori MACBA i biblioteques i centres cívics de la ciutat.  Al llarg dels set dies dedicats a la poesia s’hi faran actuacions, tallers, xerrades, taules rodones i recitals.

 

Entre els actes destacats, es farà un homenatge doble: per una banda a Jesús Lizano, amb pròleg poètic de Giovanni Nadiani, i per l’altra, a  Walt Whitman, amb el recital Whitmaníacs. Pau Riba recitarà poemes i cançons i a la Plaça del Rei es farà muntatge poètic i musical creat per l’amic i col·laborador d’Ovidi Montllor, el músic i compositor Toti Soler a qui acompanyen l’actor Joan Massotkleiner i la cantant Gemma Humet.

Setmana de la Poesia de Barcelona 2015 from Barcelona Cultura on Vimeo.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s